Göteborg-Kungsporten

Inbjudan till fredagslunch den 24 februari

19 februari 2023

Bäste Kungsportare!

Då menyn för nästa veckan ännu inte ligger uppe på Matsmaks hemsida får ni lugna er tills imorgon med att anmäla er!!!!!!!!!!!!!!!!

DOCK  !!! boka in ert deltagande i er egen kalender då fredagen erbjuder ett mycket intressant föredrag nämligen

Professor Lars Nordström

Om Globaliseringen

Nordström disputerade 1971 på avhandlingen Rumsliga förändringar och ekonomisk utveckling.

Han utsågs 1986 till professor i kulturgeografi vid Handelshögskolan i Göteborg, Institutionen för ekonomi och samhälle. Under perioden 1986 till 1993 var han rektor för Handelshögskolan vid Göteborgs universitet Nordström var mellan åren 1999 till 2010 ordförande för regionens kulturnämnd. Han har varit engagerad i bildandet av Västra Götalandsregionen. Han har också varit ledamot av kommunfullmäktige i Göteborg.

På återseende i etern imorgon

2024 © RC Göteborg-Kungsporten - alla rättigheter förbehålles