Distriktsmästerskap - Rotarygolf

tisdag 22 maj 2007 00:00-23:59, Stora Lundby GK

INBJUDAN – ROTARYGOLF DISTRIKTSMÄSTERSKAP    2007.

Tisdagen den 22 maj 2007 på Stora Lundby Golf Club, Göteborg

Gemensam shotgunstart kl 09.00.Spelform: 18 hål slaggolf. Högsta Hcp för deltagande är 30,0. För deltagare gäller att rätt Hcp finns angivet i Golfens IT-system.

Tävlingen spelas i 3 klasser:

Damer, Herrar klass A(Hcp0-18,5) och Herrar klass B(Hcp 18,6-30,0).

Damer spelar från röd tee och herrar från gul tee. Herrar 75+ har möjlighet att spela från röd tee. Detta skall anges vid anmälan.

Vinnare är den som har lägsta nettoscore i respektive klass.

Distriktsmästare blir den som har lägsta bruttoscore.

Lagmästare i Distriktet blir den Rotaryklubb som har de tre bästa bruttoscorerna.

Tanum Rotaryklubbs vandringspris går till Rotaryklubben med de tre bästa nettoscorerna.

Allmänt:

Startavgift är 495 kronor. Här ingår greenfee, morgonfika, lunch, polett till drivingrangen samt trevliga priser.

Anmälan skall ske senast den 1 maj 2007 genom att sätta in startavgiften till Göteborg RK på bankgiro 937-0677.Glöm då ej att ange:

NAMN, ROTARYKLUBB, OCH DITT GOLF-ID!

Eftersom deltagarantalet är begränsat så avgör inbetalningsdatum turordningen. Startavgiften återbetalas om startplatserna tagit slut.

Om återbud lämnas efter den 15 maj återbetalas ej startavgiften.

Morgonfika serveras från kl 07.30.Informationsmöte hålls kl 08.15.

Lunch serveras efter tävlingens slut och i samband härmed hålles prisutdelning.

De som har höga ambitioner och önskar spela in sig före tävlingen bokar tid på Stora Lundby GK per tel 0302-44200 till ordinarie greenfee.

Om någon önskar hjälp med rum för övernattning, ring Eva Rice på tel 0708- 397975.

Tävlingskommitté: Eva Rice, Göteborg RK

Bo Lindvall, Göteborg RK