Medlemsskapsutveckling och Rotary Foundation

lördag 28 oktober 2006 09:00-15:30, Nordiska Folkhögskolan, Kungälv

INBJUDAN

Två  seminarier lördagen den 28 Oktober 2006 på Nordiska Folkhögskolan i Kungälv.

Vägbeskrivning: gulasidorna.se

Medlemskapsutveckling och Rotary Foundation

(Seminarierna pågår samtidigt för att två eller flera från klubbarna skall kunna samåka)

Kl 09.00  Registrering och morgonkaffe

Kl 10.00 Gemensam inledning

Kl 12.30 Gemensam lunch

Kl 15.30 Avslutning

MEDLEMSKAPSUTVECKLING

Hur rekryterar vi medlemmar och hur behåller vi medlemmar? Vi utbyter erfarenheter och förmedlar tips till varandra under tre diskussionspass och två informationspass.

ROTARY FOUNDATION

Föredrag om Rotary Foundations fonder och hur man söker anslag och medel från dessa. Gruppdiskussioner omkring typprojekt med problemslösning.

Anmälan:Till Distriktets generalsekreterare Hans-Olov Jönsson per e-post:

hansolov.jnsson@telia.com  alternativt hansolov.jonsson@svenskhandel.se senast den 23 oktober.

Deltagaravgiften är 250 SEK per deltagare och insättes på bankgiro 5843-9696 med adress Rotary DG 2360.Glöm ej att ange namn, klubb samt vilket seminarium som avses.

Mycket Välkomna till en trevlig dag!

Mats