Hållbarhetskommittén

tisdag 16 april 2024 19:00-20:00, Zoom
Organisatörer:
  • Eric Sjöberg

Välkommen att delta i Hållbarhetskommittén!

Här är senaste kallelse/info till möte 16 april.
Vill du vara med så anmäl dig längre ner på denna sida.

Vid PETS diskuterades i en arbetsgrupp ledd av AG Jan-Peter aktiviteter lämpliga för klubbsamverkan varvid Kanalrensning och "projekt Lagan" ansågs som potentiella sådana.

1. Kanalrensning. Ulf försöker få klarhet i när Chalmers dykarklubb är redo så vi kan gå vidare med planering och sätta samman en grupp som arbetar med detta.
  2. Projekt Lagan - Michael von Braun, Göteborg-Kungsporten RK har kallat till ett möte med syfte att starta ett klubbgemensamt "Projekt Lagan" den 24 april kl 1830 på Heden. Dessutom har Michael von Braun, Monica Påhlsson och jag själv deltagit i det infomöte Lagans Vänner arrangerat igår på Lagagården där flera intressenter, föreningar och politiker (Isabella Lövin, MP, Cecilia Rönn, L , Elin Nilsson, L, Jan Riise, MP) deltog. Se bifogad artikel från Hallandsposten.
  3. Biomångfaldens dag i Slottsskogen den 22 maj (gratis). Jag har anmält Rotarys deltagande vilket vi får ett bord där vi kan presentera vilka vi är och vad vi gör för biologisk mångfald i synnerhet och miljö i allmänhet.

Jag har även meddelat vår medverkan med en programpunkt på "scenen" där min tanke är att kort berätta om Fjordtorsk och "Projekt Lagan" (just nu).

1. Föredrag om miljö - vi har varit hos Örgryte RK, Frölunda-Majorna RK, Långedrag RK, Älvstranden RK, Orust RK, Kungsporten RK och är inplanerade hos Vinga RK i maj och troligtvis även Lerum-Aspen RK då också.

Mot denna bakgrund blir agendan för nästa möte som följer

1. Kanalrensning -
    1. Projektgrupp
    2. Dykarklubb
    3. Tillstånd
    4. Containrar
  2. Projekt Lagan - Projektgrupp på gång?
  3. Biomångfaldens dag
    1. Info till klubbar
    2. Vad presenteras vid vår bord - infomaterial - flyer mm
    3. Scenprogram - Fjordtorsk, projekt Lagan, mer?
    4. Vilka medverkar
  1. Föredrag - planering fler
  2. Övrigt

Här kommer länken till mötet:

Mötet hålls via Zoom, koppla upp via

Mötes-ID: 886 9768 8133

Lösenkod: 663994

Eric Sjöberg

Hållbarhetskommittén

E-mail: ohugo@telia.com

Zoom möte i Hållbarthetskommittén

Registrering