Vasa Församling

onsdag 6 september 2023

Vasa församling - blev en populär mötesplats även 2023

I Göteborg anordnades det grillkvällar där alla var varmt välkomna. Varje torsdag  hela under sommaren bjöd diakonen Catarina, tillsammans med ett antal volontärer, in till en härlig grillkväll där alla som var kvar i stan var välkomna. Sista grillkvällen för säsongen gick av stapeln den 17 augusti 2023.

Några kom tillsammans med en vän eller och några kom ensamma. Gemensamt för dom alla var att de fick en trevlig pratstund i en härlig miljö mitt i stan. Dessa mycket uppskattade kvällar var möjliga tack vare ett antal sponsorer där Örgryte Rotary var en. Sponsorerna  bidrog med trädgårdsmöbler, mat och dryck samt musik vissa kvällar. Extra uppskattad var den nya stora grillen som Rotary sponsrade. Den behövdes verkligen då så många som 80 personer kom under en och samma kväll.

Grillkvällar för alla