Språktåget

tisdag 26 september 2023 06:50-21:10, Göteborg - Stockholm tur/retur
Talare:

Vill du bli färdkamrat på Språktåget?

Den 26 september samlar Landvetter Råda Rotaryklubb nyanlända som studerar svenska och svensktalande färdkamrater i Språktåget. Under de tre timmar det tar att åka tåg mellan Göteborg och Stockholm får eleverna en unik möjlighet för språkträning, och både färdkamraten och eleven får chans till kulturutbyte.

Program:

• 06:54 Avresa från Göteborgs Central
  • 10:09 Ankomst till Stockholm C
  • Guidad tur i Gamla stan
  • Lunch på restaurang eller picknick med medhavd matsäck
  • 2:15 - 13:15 Hur styrs Sverige? Visning av riksdagshuset
  • 15:00 - 15:45 Guidad tur i Stockholms stadshus
  • 17:46 Avresa från Stockholms C
  • 21:09 Ankomst till Göteborg C

Vill du bli färdkamrat på Språktåget?

Som färdkamrat reser du kostnadsfritt tillsammans med en SFI-elev från Göteborg - Stockholm den 26 sep. Väl framme i Stockholm kan färdkamraten välja att följa med på de guidade turerna eller sysselsätta sig på egen hand. Under tidig kväll går tåget tillbaka till Göteborg om man inte vill stanna kvar och ordna egen hemresa.

Anmäl ditt  intresse till: britt.nedestam.rotary@gmail.com

Uppge: Namn, Telefonnummer, E-postadress, Ålder, dina intressen samt varför du vill bli färdkamrat.

Vi behöver också veta om du reser med tillbaka till Göteborg och om du är beredd att medverka i ett eventuellt journalistiskt reportage?

Språktåget - för nyanlända SFI elever